example-top-banner
0 (800) - 30 - 11 - 30

(800) - 30 - 11 - 30

(044) - 377 - 71 - 33

Магазин іграшок Статті та огляди Еволюція ляльки Barbie: від мрії до символу

Статті та відео-огляди


Огляди 20 Червень 15248

Еволюція ляльки Barbie: від мрії до символу

Історія розвитку ляльки Barbie від спроби створення першої в США дорослої ляльки до впізнаваного бренду і бестселера серед іграшок налічує шість десятиліть. Символ будь-якого з поколінь, в якому їй пощастило рости, Barbie ввібрала риси кожної епохи.

Лялька Barbie в 1950-х

За легендою Бáрбара Мілісе́нт Рóбертс (або лялька Barbie) народилася в містечку штату Вісконсін і в 1950-х вона виглядала схожою на гламурну пінап-гьорл з німецьких коміксів. Яскравий макіяж, тонкі брови, короткий чубок і осина талія в смугастому купальнику втілювали моду тих часів.

Цікаво, що коли з'явилася Барбі, реклама позиціонувала її як Teenage Fashion модель, яка вчиться в коледжі. Але зовнішність і пропорції тіла не видавали в ній підлітка.

Компанії Mattel в особі «матері-засновниці» Рут Хендлер знадобилося чимало перевипусків, щоб зовнішній вигляд відповідав заявленому іміджу.



Барбі в 1960-х

1961 рік ознаменувався тим, що в житті красуні з'явився бойфренд Кен. Далі до них приєдналися «найкраща подружка» Мідж і «молодша сестричка» Скіпер. У 1967 в особі кузини Френсі світ побачила перша темношкіра лялька. А через кілька років лінійка поповнилася афроамериканкою на ім'я Крісті.

Образи, в яких з'являється красуня, копіювали реальних людей: супермодель Твігі і актрису Дайан Керрол.

У шестидесяті Барбара освоює професії. На ринок виходять «ділова жінка», «модельєрка», «стюардеса» і «співачка». Далі слідують «няня», «балерина», «вчителька» і «медсестра», а в 1965 Мател випускає у світ «астронавтку».

Паралельно бренд починає продавати супутні товари: аксесуари, одяг, канцелярія, книги і сувеніри користуються попитом. Тоді ж створюється і «Будиночок мрії».




Лялька Барбі в 1970-х

У сімдесяті знаменита блондинка стає зразком сильної жінки-феміністки, що вдало поєднує успішну кар'єру з любов'ю до моди і активного способу життя.

У 1976 вона «здобуває» олімпійське золото в лижному спорті.



Барбі в 1980-х

Продовження історії тісно переплітається з подіями, які відбуваються в цей час в Америці. Епоха Рейгана дарує дівчаткам «пілота», «бизнесвумен» і «лікаря». А з початком ери MTV Барбара організовує власну музичну групу, в якій красується у блискітках та різнокольорових легінсах.

Наприкінці 80-x Mattel багато працює над колекційними серіями, в яких дизайн є ексклюзивним, а комплект нарядів створюють світові дизайнери.

Лялечка Barbie в 1990-х

У 90-х іграшці довелося зіткнутися з критикою зовнішнього вигляду та зайвої худорби. Також її критикували за «недалекий» образ.

У 1992 скандал виник навколо Барбари, що говорить. В її арсеналі зустрічалися фрази: «Я обожнюю шопінг», «Математика – це важко» і інші, що здавалися батькам недоречними і пропагуючими неправильні життєві цінності.

Попрацювавши над помилками, в 1997 виробник видозмінив пропорції фігури красуні. Барбара йде в президенти і виступає за рівноправ'я жінок.

У цей же період на ринку з'являється «Бекі в інвалідному візку». Проте у бажанні підтримати людей з обмеженими можливостями в компанії так квапилися, що не продумали деталі. У результаті візочок не поміщався в іграшковий будиночок, а волосся Бекі заплутувалося в колесах. Але на продажах ці промахи майже не позначилися.

Барбі в 2000-х

Нове тисячоліття принесло красуні кардинальну зміну іміджу. Вона стає героїнею мультфільмів і відеоігор.

На хвилі гучного розлучення улюбленців Америки, Брітні Спирс і Джастіна Тімберлейка, вона кидає Кена і робить на згадку про колишнього татуювання.

У наряді «Чорної канарки», супергероїні коміксів DC, лялька завойовує нових прихильників.

Barbie в наші дні

У 2015 випускається екземпляр зі штучним інтелектом. Завдяки вбудованим камері, мікрофону та динамікам, а також Wi-Fi модулю лялька дістає можливість спілкуватися з хазяйкою і самонавчатися в процесі гри.

Mattel створює дівчат з оновленими тілами, індивідуальними особливостями і обмеженими можливостями, в усьому різноманітті рас і національностей. Виробник пропонує на вибір 9 типів фігур, 35 відтінків шкіри і 94 варіанти зачісок. За усю історію було випущено 176 видів ляльок, лінійка носить назву «Фешеністас».


У 2019 Barbie відмітила своє 60-ти ліття і на підтримку цієї події виходить серія I can Be. На полицях з'являються «педіатр», «телерепортер», «кухар», «пожежник», «зоорятівник», «тренер з йоги», «стартапер», «суддя», «програміст», «гонщиця Формули-1» і «бджоляр». Компанія Мател хотіла нагадати, як багато різноманітних професій, не розділених за гендерною ознакою, встигла освоїти їх підопічна за свою історію. Колекція вселяє в дівчаток упевненість, що вони можуть обрати будь-яке зайняття і досягти успіху.

Цього ж року вперше в Україні пройшла виставка ляльок, на якій були представлені колекційні екземпляри різних серій і років випуску з приватних колекцій.

У 2020 році інклюзивна колекція поповнилася лялькою з протезом, в інвалідному візку та зі шкірним захворюванням «вітиліго». Для створення останньої компанія консультувалася з дерматологом і уперше представила прототип на своїй сторінці в Інстаграм. За словами представників Mattel, модель стала найбільш обговорюваною серед користувачів, тим самим довівши, що батьки хочуть купувати дітям наближені до реальності іграшки.


В якості джерела натхнення і мотивації Мател починає випускати серію рольових моделей – Inspiring Women, з легендарними жінками минулого і сучасності. Серед них художниця Фріда Кало, співачка Ела Фітцджеральд, медсестра Флоренс Найтінгейл, параатлетка Медісон де Розаріо, супермодель Адвоа Абоа, математик NASA Кетрін Джонсон. А в 2020 іменну ляльку уперше отримала українка – Ольга Харлан, олімпійська чемпіонка з фехтування.


У Барбі всесвіті кожна дівчинка знайде ляльку, здатну виразити її внутрішній світ, втілити мрії і прагнення, надихнути на досягнення цілей своїм прикладом. Хто, якщо не Барбі, здатна утримувати упродовж півстоліття лідерство в індустрії. Переживати періоди зльотів і поразок. Змінюватися під впливом світових подій і тенденцій. Нам усім є, чому в неї повчитися.

Попри те, що Барбі змінилася за ці 60 років, в наші дні існує безліч проблем і стереотипів, які їй належить зламати, щоб бути не лише легендою минулого, але і символом нового покоління.


Автор статті: Таня Ковальчук

close

Увага! Щоб залишити відгук вам необхідно заповнити особисті дані

preloader
close
-32%

Товар зараз зі знижкою

close
NEW
Новинка

Купуйте новинки першими!

close
Подарунок!

Товар зараз акційний, до нього додається подарунок

close
Ваша ціна

Ціна товару зі знижкою за картою лояльності

close
Відео

В картці товару є відеоролик

close
Оплата частинами

Можна оплатити частинами через Приватбанк

close
Ексклюзивний товар

Товар представлений виключно в мережі Бі

close
Лідер продажів

Товар популярний серед покупців

close
ECO

Товар виготовлено з екологічних або вторинних матеріалів

close
Підтримка

Товар можна оплатити карткою «єПідтримка».

close
M
Модерація

Відгук стане доступний іншим користувачам після перевірки

close
icon
Уцінка

Іграшки гарної якості, які втратили свій товарний вигляд

close
icon
Trade in

Іграшки, які були в використанні і продаються повторно

close

Авторизуйтесь

heart

У Вас немає списків бажань

Якщо у вас є списки бажань,
авторизуйтеся

close

Замовити дзвінок

Вкажіть свій номер телефону
і ми звяжемося з вами
протягом 10 хвилин

{{error}}

{{error}}

close

Ваша заявка прийнята

Дякую, !
Ви замовили дзвінок на номер .
Ми зателефонуємо вам у найближчі 20 хвилин.

close

Увага!

Введіть свою адресу ел. пошти і ми тобі повідомимо, коли товар буде в наявності

Ви вже підписані на цю розсилку

Дякую!

Інформація про наявність товару прийде на вашу ел. пошту

{{email}}

Щось пішло не так ... Спробуйте пізніше

Посилання можна cкопіювати

Ваш кошик порожній

Додайте товари, які хочете придбати, та перейдіть до оформлення замовлення

У вас ще немає списків бажань

Додавайте бажані товари та створюйте тематичні списки, щоб ділитися ними з друзями та відстежувати знижки.

Щоб переглянути уже створені списки бажань — авторизуйтеся на сайті.

Виберіть магазини

  • Списком
  • Карта