Коли світ перевертається догори дриґом, а кошики наповнюються зі швидкістю світла — це вона. Чорна п’ятниця. День, коли самоконтроль бере коротку відпустку, знижки ростуть, як гриби після дощу, а всесвіт ділиться на тих, хто вже купив, і тих, хто ще вибирає. Як виник феномен чорної пʼятниці, а ще найцікавіші факти про шопінг у Будинку Іграшок — у статті.
Звідки взялась Чорна п'ятниця
Історія Чорної п’ятниці почалася у США ще в 60-х роках минулого століття. Цей день настав одразу після Дня подяки — коли американці виходили на вулиці, щоб розпочати святкові покупки. Через шалений трафік і натовпи поліція Філадельфії почала називати цю дату Black Friday — «чорною п’ятницею».
Згодом магазини вирішили переосмислити цю назву й надати їй позитивного змісту. Для бізнесу цей день став символом переходу з «червоних» у «чорні» цифри — тобто з витрат у прибуток. І вже з 80-х років Чорна п’ятниця почала набирати шаленої популярності у США, а потім поширилася по всьому світу.
З розвитком онлайн-шопінгу вона вийшла за межі магазинних черг і стала глобальним святом знижок. Сьогодні в цей день полюють за вигідними пропозиціями скрізь — у торгових центрах, на сайтах і навіть просто з телефона, дорогою на роботу.
Тріо великих розпродажів
Світ знижок має свій календар — і три головні події, які відкривають сезон святкових покупок.
День шопінгу (11.11). Свято родом із Китаю, яке спочатку називали Днем самотніх. Дата 11.11 символізувала чотири «одиниці» — ідеальну нагоду потішити себе подарунком. З часом цей день перетворився на справжній шопінговий марафон, який задає тон усім майбутнім розпродажам листопада.
Чорна п’ятниця (остання п’ятниця листопада). Кульмінація сезону. Саме з неї починається період активних покупок до зимових свят. Магазини змагаються у знижках, бренди — у креативі, а покупці — у швидкості натискання кнопки «Купити». Для багатьох це найочікуваніший день року.
Кіберпонеділок (понеділок після Чорної п’ятниці). Коли вихідні закінчуються, але знижки ще не вичерпались. Кіберпонеділок народився у 2000-х, коли інтернет-магазини вирішили дати свій шанс онлайн-покупцям. Сьогодні це продовження Чорної п’ятниці у цифровому форматі — без черг, але з не меншим азартом.
Трошки шопінгової магії від «Будинку Іграшок»
У нас назбиралося трохи цікавих фактів про покупки в Будинку Іграшок. Бо розпродажі — це завжди про рекорди, цифри й сюрпризи. Хтось купує перший набір LEGO, хтось — двадцятий Hot Wheels, а хтось просто не може пройти повз милий брелок. Погляньмо, що ви найбільше любили цього року.
Найпопулярніший бренд 2025 року — LEGO, Hot Wheels і Fuggler. Класика, швидкість і трішки дивацтва — ідеальний мікс, чи не так?
Найпопулярніша категорія — колекційні автомобілі. Так, машинок забагато не буває (і ми навіть не будемо сперечатися).
Найпопулярніші товари — базовий автомобіль Hot Wheels та брелок-сюрприз Fuggler. Маленькі, але з великим фаном.
Найчастіше шукають — Fuggler, LEGO, Стіч. Пошук щастя — це завжди пошук улюбленого героя.
Найчастіше купують — брелок-сюрприз Fuggler, LEGO Botanicals «Орхідея» і знову... Fuggler! (Ми ж казали, він з характером).
Факт-рекордсмен — продано 119 302 брелоки Fuggler лише за 10 місяців. І хтось із вас купив одразу 88 штук одним чеком. Так, ви — наш герой цього року!
ТОП-5 товарів, які найбільше купували на Black Friday-2024:
- трек «Подвійна петля» Hot Wheels;
- зволожуючий шампунь MiniMi;
- зволожуючий кондиціонер MiniMi;
- спрей для легкого розчісування MiniMi;
- конструктор Mega Bloks у рожевому мішку.
Так, навіть краса і догляд бувають у розпродажі, не лише треки й кубики.
Як підготуватися до Чорної п’ятниці, щоб зберегти нерви та гаманець?
- Складіть вішліст. Не довіряйте емоціям — довіряйте списку.
- Підпишіться на розсилку. Ті, хто знають перші, — купують краще.
- Читайте відгуки. Герої минулих розпродажів залишили вам підказки.
- Ставте ліміт. Бо легко забути, що «всього по 100» множиться дуже швидко.
- Моніторте ціни заздалегідь. Щоб потім не кусати лікті та не згадувати, яка ж ціна була раніше.
І головне — насолоджуйтеся моментом. Бо Чорна п’ятниця — це маленьке свято радості, яке ми даруємо собі й тим, кого любимо.

Автор статті: Агент дарувань Яся




